وزیر صمت: خبرهای خوب از صنعت خودرو در راه است ، باید به سمت قیمت های جهانی حرکت کنیم

به گزارش وبلاگ ماکارون، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صنعت خودرو با تعمیق ساخت داخل و تمرکز بر کیفیت باید به سمت قیمت های جهانی حرکت کنیم.

وزیر صمت: خبرهای خوب از صنعت خودرو در راه است ، باید به سمت قیمت های جهانی حرکت کنیم

به گزارش وبلاگ ماکارون، عباس علی آبادی آدینه 10 شهریورماه 1402 در آیین افتتاح شرکت فولاد دشتستان واقع در شهرک زاویه از توابع شهرستان زرندیه در جمع وبلاگ ماکارون با اشاره به استقرار صنایع راهبردی و استراتژیک در استان مرکزی و ضرورت توجه به صادرات و تجارتی که مبتنی بر پشتیبانی فراوری صنعتی باشد، اضافه نمود: شرکت فولاد دشتستان قادر است محصولات بالادستی را به فراوریات پایین دستی تبدیل کند و ارزش اضافه نموده ای بین 20 الی 30 درصد ایجاد کند، گرچه در برنامه های توسعه ای، باید به سمت ایجاد ارزش اضافه نموده بالاتر برویم.

وی با اشاره به اینکه یکی از احتیاجهای کشور تامین ورق های سبک برای صنعت خودروسازی و لوازم خانگی است که بر این دو مورد در صنعت تمرکز نموده ایم، اظهار کرد: امید است این نقاط تمرکزی به اهداف برسد. هم اکنون در نقطه امید قرار داریم و امیدواریم به نقطه هدف دست یابیم.

وزیر صمت در مورد تنش آبی در کشور و احتیاج آبی صنایع گفت: ایران کشوری است که از نظر منابع آبی در مضیقه است و باید برای مصرف بهینه به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم و بدلیل ارزش اضافه نموده بالایی که صنعت ایجاد می نماید باید سهم بیشتری از منابع آبی به صنعت اختصاص یابد. در حوزه کشاورزی نیز باید به سمت و سوی کشاورزی مدرن و پیشرفته با مدیریت منابع آبی حرکت کرد.

علی آبادی در مورد موضوع کاهش قیمت خودرو نیز گفت: در حوزه قیمت خودرو، با تعمیق ساخت داخل و تمرکز بر کیفیت باید به سمت قیمت های جهانی حرکت کنیم. مسئله کاهش قیمت یک بحث است و کیفیت بخشی به فراوری خودرو و رسیدن به نرم جهانی مسئله دیگری است که هر دو باید دنبال شوند.

وی با بیان اینکه در فراوری خودرو به سمت برقی سازی حرکت می کنیم، اعلام کرد: برای برقی سازی خودروها کوشش می گردد تعرفه ها کاهش یابد تا افزایش قیمت ناشی از برقی سازی جبران گردد و از محل سود حاصل از صرفه جویی سوخت می توان این هزینه ها را جبران کرد. مردم در حوزه صنعت خودرو در آینده خبرهای خوبی خواهند شنید.

وزیر صمت که به منظور افتتاح شرکت فولاد دشتستان در شهرک صنعتی زاویه از توابع شهرستان زرندیه به این شهرستان سفر نموده بود پس از افتتاح این واحد فراوریی و صنعتی با حضور در گلزار شهدای زاویه و اهدای گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "وزیر صمت: خبرهای خوب از صنعت خودرو در راه است ، باید به سمت قیمت های جهانی حرکت کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر صمت: خبرهای خوب از صنعت خودرو در راه است ، باید به سمت قیمت های جهانی حرکت کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید