پتنت تازه سامسونگ از لپ تاپ رول شونده آن خبر می دهد

به گزارش وبلاگ ماکارون، شرکت های مختلف فعال در حوزه فناوری برای ایده هایی که در مورد محصولات مختلف دارند، پتنت های مختلفی ثبت می کنند. به همین علت، سامسونگ نیز روی محصولات تاشوی مختلفی کار می کند که نمونه های آن را در محصولاتی نظیر گوشی های هوشمند تاشو و نمایشگر های تاشو با پشتیبانی از قلم S-Pen دیدیم. اختراعات نو سامسونگ، تجسمی از آینده دیوایس های منعطف هستند و پتنت همه این محصولات در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت رسیده است. اکنون اما پتنت نوی از سامسونگ در این سازمان ثبت شده که نشان می دهد ظاهراً غول فناوری کره ای روی یک لپ تاپ رول شونده که مجهز به نمایشگر و صفحه کلید متحرک است، کار می کند.

پتنت تازه سامسونگ از لپ تاپ رول شونده آن خبر می دهد

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از منابع موثق، پتنت این لپ تاپ رول شونده در وب سایت WIPO مشاهده شد که در ادامه به بررسی طراحی این محصول احتمالی سامسونگ خواهیم پرداخت. بر اساس تصاویر و توضیحاتی که در مورد این پتنت در وب سایت WIPO درج شد، می توان گفت که محصول تازه سامسونگ طراحی رول شونده ای خواهد داشت. این موضوع به این معنی است که کاربران می توانند نمایشگر و کیبورد این لپ تاپ به سمت داخل رول کنند. تصاویر این پتنت گویای این قضیه هستند که کاربران برای استفاده از این محصول باید نمایشگر آن را از درون بدنه استوانه ای شکل آن مانند صفحه پروژکتور به سمت بالا بکشند تا صفحه نمایش آن ظاهر شود. همچنین برای دسترسی به صفحه کلید لپ تاپ، کاربران باید آن را از بدنه استوانه ای آن بیرون بکشد. پس از قرارگیری نمایشگر و کیبورد، این محصول تجربه کاربری کامل یک لپ تاپ را در اختیار شما قرار می دهد.

بعد از اتمام کار، کاربران می توانند نمایشگر را به سمت پایین و صفحه کلید را نیز به عقب بکشانند تا لپ تاپ به حالت اولیه (استوانه ای شکل) برشود. تنها کافی است تا این بدنه ی لوله ای شکل را درون کیف خود قرار دهید تا زمانی که به لپ تاپ نیاز دارید، بتوانید مجدداً از آن بهره ببرید. در واقع سامسونگ با ارائه این پتنت به ما می گوید که قصد دارد در آینده لپ تاپ های قابل حمل تری را در اختیار کاربرانش قرار دهد. در این پتنت به متریال و مواد سازنده اجزای این لپ تاپ اشاره ای نشده است.

در توضیحات این محصول آمده که نمایشگر دو لایه این لپ تاپ می تواند در دو جهت باز شود. این به این معنی است که این نمایشگر قابلیت تاشوندگی دارد و کاربران می تواند در دو جهت مختلف از آن بهره ببرند. در مورد صفحه کلید این محصول ما هنوز نمی دانیم که سامسونگ از یک کیبورد فیزیکی در این لپ تاپ استفاده خواهد کرد یا شاهد صفحه کلید مجازی در آن خواهیم بود.

پیش تر نیز غول کره ای پتنتی از گوشی هوشمند رول شونده ی خود ثبت کرد و از این طریق نشان داد که گوشی های تاشوی زد فولد و زد فلیپ تنها پروژه های تاشوی این شرکت نیستند. طبق این پتنت منتشر شده، گوشی رول شونده سامسونگ می تواند از طریق بخشی از نمایشگر که رول شونده هست، اندازه خود را توسعه دهد. همچنین این محصول هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی قابل رول شدن است. در هر دو حالت مذکور، پنل شفاف است و اندازه رول شدن هم از طریق خود کاربر قابل تنظیم خواهد بود.

حال باید دید سامسونگ در نهایت چه تصمیمی در رابطه با لپ تاپ رول شونده و سایر محصولات تاشوی خود می گیرد. در نهایت باید بگوییم که پتنت های ثبت شده لزوماً به این معنی نیستند که ما شاهد معرفی این محصولات در آینده خواهیم بود، بنابراین باید صبر کرد و دید که از بین این طیف گسترده از اختراعات کدام یک به عرضه ظهور خواهد رسید.

منبع: Mysmartprice

منبع: دیجیکالا مگ

به "پتنت تازه سامسونگ از لپ تاپ رول شونده آن خبر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتنت تازه سامسونگ از لپ تاپ رول شونده آن خبر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید