یونهاپ: کره جنوبی و آمریکا رزمایش نظامی محدود برگزار می کنند

به گزارش وبلاگ ماکارون، منابع مطلع می گویند به دلیل شرایط بحران شیوع ویروس کرونا در کره جنوبی، رزمایش نظامی مشترک تابستانی با آمریکا به صورت محدودتر برگزار می شود.

یونهاپ: کره جنوبی و آمریکا رزمایش نظامی محدود برگزار می کنند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ماکارون، یک روز بعد از اظهارات گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت اتحاد کره جنوبی درباره لزوم تعلیق یا کاهش ابعاد رزمایش های نظامی مشترک با آمریکا، منابع مطلع از برگزاری رزمایش کوچک بین دو کشور خبر دادند.

خبرگزاری یونهاپ بامداد یکشنبه به نقل از منابع مطلع نوشت کره جنوبی و آمریکا توافق کرده اند که رزمایش نظامی مرکبی را در ماه آینده با مقیاس کوچک تری نسبت به سال های گذشته برگزار کنند اما آن را لغو نکنند.

بر این اساس، یک منبع دولتی سئول گفت: کره جنوبی و آمریکا درباره نیاز به انجام آنچه که باید و می توان انجام داد (رزمایش های تابستانی) هم نظر بودند و به صورت کامل وضع کنونی ویروس کرونا را در نظر گرفتند.

این منبع با بیان اینکه اجرای رزمایش در مقیاس کامل به دلیل ناتوانی حضور تعداد کافی نظامی آمریکایی ممکن نیست، توضیح داد: اگر استقرار نظامیان آمریکایی [از نظر واشگنتن] لازم نباشد، نیازی نیست رزمایش را این مقدار عقب بیاندازیم.

به نوشته یونهاپ، یک افسر ارتش کره جنوبی نیز ضمن اشاره به آمادگی کامل مسئولان برای رزمایش پیش رو، گفت: از آنجایی که این رزمایش بر مبنای فرماندهی شبیه سازی شده توسط کامپیوتر است نه رزمایش در فضای باز، ما به شدت تلاش کرده ایم تا گام هایی را برای مقابله با کووید19 برداریم.

این در حالی است که پیشتر لی این یونگ گزینه پیشنهادی رئیس جمهور کره جنوبی برای تصدی پست وزارت اتحاد این کشور، پیشنهاد کرده بود سئول و واشنگتن برای جلب نظر پیونگ یانگ جهت از سرگیری مذاکرات خلع سلاح شبه جزیره کره، رزمایش های نظامی مشترک را فعلا به تعویق بیاندازند. (جزئیات بیشتر)

تنش ها در شبه جزیره کره در هفته های گذشته تشدید شده است. کره شمالی که درباره اقدامات تبلیغاتی کره جنوبی در نواحی مرزی چندین بار هشدار داده بود، به تازگی دفتر ارتباطات میان دو کره را منفجر و تخریب کرد تا پیام هشداری به سئول ارسال کرده باشد.

بحث مربوط به توافق خاتمه جنگ کره در مذاکرات میان رهبران آمریکا و کره شمالی نیز مطرح شده بود که با شکست روبرو شد.

تشدید تحرکات برای از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ در حالی انجام می شود که از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، او دو بار در نشستی رسمی (ابتدا در سنگاپور و بار دوم در ویتنام) با کیم جونگ اون شرکت کرد و دو طرف یک بار هم در منطقه غیرنظامی دو کره دیداری غیر رسمی ترتیب دادند.

دیدارهای سران آمریکا و کره شمالی نتوانست به توافق در زمینه خلع سلاح اتمی کره شمالی، خاتمه رسمی جنگ در شبه جزیره کره و توقف تحریم های آمریکا و سازمان ملل علیه کره شمالی کمکی کند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "یونهاپ: کره جنوبی و آمریکا رزمایش نظامی محدود برگزار می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونهاپ: کره جنوبی و آمریکا رزمایش نظامی محدود برگزار می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید