2 مدل طرز تهیه ژله بستنی سه رنگ قالبی و لیوانی شیک

به گزارش وبلاگ ماکارون، طرز تهیه ژله بستنی سه رنگ برای افرادی که به درست کردن دسرهای مجذوب کننده در خانه علاقه دارند، انتخاب فوق العاده ای است. روش تهیه ژله بستنی چند لایه رنگارنگ بسیار ساده است، اما بافت نرم و منحصربه فرد این دسر موجب می گردد تا مزه دلپذیرتری نسبت به ژله ساده داشته باشد. در این مقاله از در می توانید با طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ آسان و مجلسی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص آموزش ژله بستنی چند رنگ پاسخ خواهیم داد.

2 مدل طرز تهیه ژله بستنی سه رنگ قالبی و لیوانی شیک

طرز تهیه ژله بستنی سه رنگ قالبی

مدت زمان آماده سازی: 2 ساعت و 45 دقیقه

کالری کل ژله بستنی: 514 کالری

مواد لازم برای تهیه ژله بستنی سه رنگ با قالب

  • پودر ژله قرمز: 1 بسته
  • پودر ژله بلوبری با رنگ آبی: 1 بسته
  • پودر ژله آلوئه ورا (بدون رنگ): 1 بسته
  • بستنی وانیلی: نیم کیلو
  • آب جوش: 3 لیوان فرانسوی دسته دار

مراحل طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ مجلسی

درست کردن ژله بستنی چند لایه رنگارنگ در خانه بسیار ساده است. برای تهیه این دسر ژله بستنی رنگی 3 لایه شما می توانید از ترکیب رنگ های مختلف ژله بهره ببرید. در این آموزش می توانید با مراحل طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ با قالب آشنا شوید.

مرحله اول؛ قرار دادن بستنی در محیط آشپزخانه

در اولین مرحله از طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ با قالب باید را از فریزر خارج کنید در یک ظرف شیشه ای بریزید. اجازه دهید تا درست کردن ژله ها، بستنی کاملا در ظرف آب گردد و به دمای محیط برسد. این کار از بریده شدن بستنی در ژلاتین جلوگیری می نماید.

در صورت تمایل می توانید انواع را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای بخرید.

مرحله دوم؛ درست کردن لایه قرمز ژله بستنی

برای آغاز باید اولین لایه ژله بستنی را درست کنید. در ابتدا پودر ژله را در یک ظرف شیشه ای بریزید و 1 لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. ظرف شیشه ای را روی بخار کتری قرار دهید و مواد را خوب هم بزنید تا ژلاتین به کاملا در آب حل گردد و مایع شفافی ایجاد گردد.

برای خرید با طعم های مختلف می توانید همین حالا خرید خود را به صورت آنلاین، حضوری یا تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای انجام دهید.

مرحله دوم؛ اضافه کردن بستنی به ژله

بعد از این که ژله را با آب ترکیب کردید، باید به ازای هر بسته پودر ژله از حدود 150 گرم بستنی بهره ببرید. اجازه دهید ترکیب ژلاتین شما سرد گردد. سپس بستنی آب شده را به ژله خنک شده اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید. در صورتی که ژله داغ باشد و یا بستنی به خوبی آب نشده باشد، بستنی حالت گلوله ای پیدا می نماید و دسر شما خراب می گردد.

مرحله سوم؛ ریختن لایه اول دسر در قالب پلاستیکی

یک قالب مناسب سیلیکونی برای ژله بستنی سه رنگ انتخاب کنید. کف قالب را با اندازهی روغن چرب کنید. سپس لایه اول ژله بستنی را داخل قالب بریزید. قالب را به مدت 45 دقیقه در یخچال قرار دهید تا ژله بستنی کاملا سفت گردد.

مرحله چهارم، آماده کردن لایه دوم

برای تهیه لایه دوم باید به سراغ ژله آلوئه ورا (ژله بی رنگ) بروید. همچون روش قبل پودر ژله را با آب جوش ترکیب کنید و سپس اجازه دهید ترکیب ژلاتین کاملا سرد گردد. حالا می توانید 150 گرم بستنی به آن اضافه کنید. بعد از سفت شدن لایه اول ژله بستنی می توانید لایه دوم را روی آن بریزید و دوباره برای 45 دقیقه قالب را در یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم؛ آماده کردن لایه آخر ژله بستنی

بعد از آماده شدن لایه دوم، باید لایه آخر ژله بستنی سه رنگ را نیز همچون روش های قبل تکرار کنید. سپس آن را در قالب بریزید اجازه دهید ژله بستنی شما برای چند ساعت در یخچال بماند و ژله بستنی کاملا سفت گردد.

مرحله ششم؛ برگرداندن ژله بستنی از قالب سیلیکونی

بعد از چند ساعت که ژله بستنی چند رنگ شما کاملا سفت و آماده شد، می توانید قالب را از یخچال خارج کنید. سپس لبه های قالب را با یاری یک چاقوی تیز از دسر جدا کنید. بشقاب یا دیش مورد نظرتان را روی قالب قرار دهید و سپس به آرامی قالب را برگردانید.

با دست چند ضربه آرام روی قالب بزنید تا دسر کاملا از قالب خارج گردد. بعد از خارج کردن ژله بستنی چند رنگ می توانید این دسر خوش طعم را با تکه های میوه و یا اندازهی تزیین کنید.

در صورت تمایل می توانید را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های همیشه تخفیف بخرید.

طرز تهیه ژله بستنی سه رنگ لیوانی

ژله بستنی لیوانی دو رنگ و سه رنگ معمولا برای پذیرایی از مهمان ها و جلوه بخشیدن به میزهای غذا جلوه زیباتری دارد. از طرف دیگر بعد از آماده کردن این نوع ژله بستنی نیازی به برگرداندن ژله نیست و می توانید آن را با توجه به تعداد مهمان های خود در ظروف جداگانه آماده کنید.

برای این کار می توانید از لیوان، جام و یا ظروف دسر یا بستنی خوری بهره ببرید. در طرز تهیه ژله بستنی چند لایه لیوانی باید بعد از درست کردن لایه اول ژله بستنی به همان روش بالا، آن را به اندازه مساوی داخل لیوان های مورد نظرتان بریزید.

سپس لیوان ها را در یخچال قرار دهید تا لایه اول سفت گردد. در این فرصت لایه دوم ژله بستنی را آماده کنید و سپس آن را داخل لیوان ها بریزید و همین کار را برای لایه سوم نیز تکرار کنید. در نهایت می توانید ژله بستنی سه رنگ لیوانی را با اندازهی خامه فرم گرفته یا میوه خرد شده تزیین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ژله بستنی ساده و رولی و لیوانی

نکات و فوت و فن های طرز تهیه ژله بستنی سه رنگ

*در طرز تهیه ژله بستنی سه رنگ می توانید بنا به سلیقه خودتان از رنگ های مختلف ژله بهره ببرید.

*برای تهیه ژله بستنی چند لایه می توانید از ورق ژلاتین همراه با آبمیوه و بستنی بهره ببرید. برای این کار باید ورق ژلاتین را در آبمیوه مورد نظرتان حل کنید. سپس بستنی آب شده را به آن اضافه کنید. می توانید هر لایه از ژله بستنی را با یک نوع آبمیوه تهیه کنید تا دسر شما خوشمزه تر و رنگی تر گردد.

*در طرز تهیه ژله بستنی سه رنگ به صورت رولی باید لایه های ژله بستنی را در یک قالب پهن آماده کنید. برای آغاز کف قالب سلفون یا کیسه فریزر قرار دهید. سپس هر لایه از ژله بستنی را روی آن بریزید. بعد از حدود 30 دقیقه از درست کردن لایه آخر ژله بستنی رولی باید آن را به آرامی و با یاری کیسه فریزر رول کنید.

بعد از این که رول ژله بستنی آماده شد آن را در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت گردد. در نهایت آن را برش دهید و در ظرف مورد نظرتان بچینید. برای طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ مجلسی به صورت قالبی، بهتر است از قالب های پلاستیکی بهره ببرید تا ژله راحت تر از قالب خارج گردد.

*در طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ آسان و مجلسی دقت کنید که قبل از اضافه کردن هر لایه باید لایه قبلی کاملا سفت شده باشد. در غیر این صورت امکان وا رفتن لایه قبل و ترکیب شدن آن با رنگ لایه بعدی وجود دارد.

*برای درست کردن ژله بستنی سه رنگ لیوانی می توانید بعد از ریختن هر لایه ژله بستنی در لیوان را به صورت کج در یخچال قرار دهید تا لایه های ژله بستنی به شکل متفاوتی روی هم سفت شوند.

سوالات متداول

در طرز تهیه ژله بستنی در قالب پلاستیکی چطور ژله را از قالب خارج کنیم؟

برای تهیه ژله بستنی در قالب پلاستیکی باید قبل از ریختن ژله در قالب آن را با اندازهی روغن چرب کنید و سپس ژله بستنی را در آن درست کنید. بعد از آماده شدن دسر نیز می توانید لبه های ژله را به آرامی با یاری چاقو از قالب جدا کنید و سپس آن را روی ظرف مورد نظر برگردانید.

طرز تهیه ژله بستنی دو رنگ چگونه است؟

در طرز تهیه ژله بستنی دو رنگ باید به جای سه لایه ژله بستنی، دو لایه ژله بستنی درست کنید و داخل ظرف یا قالب مورد نظرتان بریزید.

منابع: cincyshopper، jamhands

منبع: افق کوروش

به "2 مدل طرز تهیه ژله بستنی سه رنگ قالبی و لیوانی شیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 مدل طرز تهیه ژله بستنی سه رنگ قالبی و لیوانی شیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید