اولین تراکتور دنیا که با سوخت کود حیوانی کار می نماید!

به گزارش وبلاگ ماکارون، این کار با جمع آوری ضایعات فرعی از گله ای به کوچکی 100 گاو در یک واحد ذخیره سازی بیومتان در مزرعه کار می نماید. یک مخزن برودتی که روی تراکتور تعبیه شده است، متان را در حالت مایع نگه می دارد و از طریق نقلیه قدرتی برابر با یک دیزل می دهد، اما با صرفه جویی قابل توجهی در انتشار گاز های گلخانه ای.

اولین تراکتور دنیا که با سوخت کود حیوانی کار می نماید!

تراکتور T7، اولین تراکتور دنیا که می تواند به مقابله با تغییرات آب و هوایی یاری کند. این تراکتور سوخت خود را از سرگین گاو تامین می نماید و می تواند نقطه عطفی در تامین انرژی کارآمد در مزارع باشد. این تراکتور 270 اسب بخاری با سوختی که از کود دامی به دست می آید کار می نماید و گفته می گردد که عملکرد نسخه های استاندارد دیزلی را دارد.

این کار با جمع آوری ضایعات فرعی از گله ای به کوچکی 100 گاو در یک واحد ذخیره سازی بیومتان در مزرعه کار می نماید. یک مخزن برودتی که روی تراکتور تعبیه شده است، متان را در حالت مایع نگه می دارد و از طریق نقلیه قدرتی برابر با یک دیزل می دهد، اما با صرفه جویی قابل توجهی در انتشار گاز های گلخانه ای.

این دستگاه از طریق شرکت Bennamann ساخته شد که بیش از یک دهه در حال تحقیق و توسعه فراوری بیومتان بوده است. در طول اجرای طرح آزمایشی در مزرعه ای در بریتانیا، در طول تنها یک سال، انتشار دی اکسید کربن از 2،500 تن به 500 تن کاهش یافت.

کریس مان، یکی از بنیانگذاران Bennamann، گفت: تراکتور T7 با سوخت متان مایع اولین گام واقعی در دنیا است و گام دیگری در جهت کربن زدایی صنعت کشاورزی دنیای و تحقق اقتصاد دایره ای است. متان بعلاوه بیش از 80 برابر بیشتر از دی اکسید کربن در 20 سال قدرت گرمایش جو را دارد، بنابراین با حذف آن و استفاده مناسب از آن، به مقابله سریع با گرمایش دنیای یاری می کنیم.

این شرکت بعلاوه در حال آنالیز کاربران گسترده تر این فناوری است و امیدوار است روزی بتواند برای شارژ خودرو های برقی در منطقه ها روستایی مورد استفاده قرار گیرد. شرکت های محلی اکنون در حال سرمایه گذاری مشترک برای آنالیز مقیاس انتشار متان فراری CH4 در این مزرعه هستند.

آن ها انتشار گاز های گلخانه ای فعلی از سایت هایی مانند مزارع لبنیات و تصفیه خانه های فاضلاب را آنالیز خواهند کرد. این مشارکت بعلاوه استفاده بالقوه بیومتان در آینده را به عنوان سوختی برای صنایعی مانند حمل و نقل و کشاورزی مطالعه خواهد نمود. تراکتور نیوهلند T7 Methane Power LNG، ماه گذشته در رویدادی در ایالات متحده آمریکا رونمایی شد.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید

به "اولین تراکتور دنیا که با سوخت کود حیوانی کار می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تراکتور دنیا که با سوخت کود حیوانی کار می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید