تاریخ نشست مجلس برای رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی تونس تعیین شد

به گزارش وبلاگ ماکارون، همزمان با انتشار رسانه ای لیست وزاری پیشنهادی دولت تونس از سوی هشام المشیشی، نمایندگان مجلس نیز در جلسه ای، سه شنبه 11شهریور را زمان برگزاری نشست مجلس برای بررسی و رأی اعتماد به کابینه مشخص کردند.

تاریخ نشست مجلس برای رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی تونس تعیین شد

از میان فراکسیون ها و جریانات سیاسی در مجلس، جریان دمکراتیک و ائتلاف الکرامه صراحتا اعلام کرده اند که به این کابینه رأی اعتماد نخواهند داد.

برخی تحلیلگران محافل رسانه ای بر این باورند که النهضه به عنوان بزرگترین فراکسیون مجلس به رهبری راشد الغنوشی، علیرغم تردیدها در دادن رأی اعتماد به کابینه المشیشی، از بیم آنکه عدم رأی اعتماد به این کابینه، به ادامه کار الیاس فخاخ (به عنوان دولت امور جاری) منجر خواهد شد، لاجرم به این کابینه رأی خواهد داد

به نوشته رسانه های تونس اعضای پیشنهادی المشیشی باید از مجموع 217 کننده بتوانند حداقل رای مثبت 109 تن را کسب کنند و در همین زمینه تعدادی از احزاب تونس حمایت خود را از دولت جدید این کشور اعلام کرده اند.

المشیشی30 روز فرصت داشت تا کابینه خود را برای رأی اعتماد به مجلس تونس معرفی کند و در غیر این صورت رییس جمهوری این کشور با منحل کردن مجلس، باید انتخابات زودهنگام برگزار می کرد.

احزاب تشکیل دهنده مجلس تونس دوم مرداد امسال فهرست کاندیداهای پیشنهادی خود برای احراز مقام نخست وزیری این کشور را به قیس سعید رییس جمهوری تونس ارائه داده بودند که در نهایت رئیس جمهور تونس، المشیشی را مامور تشکیل کابینه کرد.

هشام المشیشی نخست وزیر منتخب تونس که مامور تشکیل کابینه این کشور شده است ، یک نابینا به نام ولید الزیدی را به عنوان وزیر فرهنگ در لیست وزرای پیشنهادی خود قرار داد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "تاریخ نشست مجلس برای رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی تونس تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ نشست مجلس برای رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی تونس تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید