توقف فراوری خودروهای ناقص از سرانجام دی ماه

به گزارش وبلاگ ماکارون، مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: با اعمال سیاست توجه به عمق ساخت داخل در صنعت خودرو که یکی از 7 محور اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در امسال بوده است؛ از انتها دی ماه دیگر شاهد فراوری خودرو های ناقص نخواهیم بود.

توقف فراوری خودروهای ناقص از سرانجام دی ماه

به گزارش گروه مالی وبلاگ ماکارون به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدرضا مفیدی با بیان این مطلب شرح داد: با کوشش های وزارت صمت و دو خودروساز مطرح داخلی و برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه تخصصی ساخت داخل در حوزه افزایش ساخت داخل قطعات و پیوند دادن فراوریکنندگان و قطعه سازان کشور با خودروسازان، گامی محکم در راستای برطرف احتیاج های فراوری برداشتیم.

وی ادامه داد: حمایت از همکاری نخبگان دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان در همکاری با قطعه سازان در بخش ساخت داخل قطعات هایتک، حمایت و همکاری از حضور نخبگان و توانمندی های صنایع دفاعی کشور در بخش داخلی سازی قطعات هایتک از دیگر برنامه ها و سیاست های وزارت صمت در برطرف احتیاج های فراوری خودرو است که به اجرا رسیده است.

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت اضافه نمود: با مجموعه اقداماتی که در چند ماه اخیر در وزارت صمت اجرا شده است، شاهد کاهش ارزبری 400 میلیون یورویی تا آخر سال در صنعت خودرو خواهیم بود.

مفیدی ادامه داد: کاهش ارزبری 400 میلیون یورویی در صنعت خودروسازی به معنای آن است که قطعات مصرفی وارداتی به کشور را تا آخر سال، توانسته ایم داخلی سازی کنیم.

او با اشاره به اینکه کاهش ارزبری به کاهش خودرو های کف پارکینگ و ناقص می انجامد، تاکید نمود: با استفاده از توجه به عمق ساخت داخل و دیگر روش ها در تامین قطعات خودرو توانسته ایم، فراوری خودرو های ناقص کف پارکینگ را به حداقل برسانیم و در انتظار فراوری خودرو های کامل باشیم.

مفیدی با اشاره به اینکه از انتها دی ماه دیگر دپوی خودرو ناقص در پارکینگ ها نخواهیم داشت، متذکر شد: یکی از راه حل های وزارت صمت برای حل مشکل خودرو های ناقص و همچنین افزایش تیراژ فراوری خودرو، داخلی سازی قطعات خودرو بوده است و تا به امروز 3 میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با حضور وزیر صمت برگزار شده است.

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت همچنین بیان نمود: در این سه میز در مجموع 99 قطعه توسط 89 قطعه ساز به ارزش 3 هزار و 201 میلیارد تومان و کاهش ارزبری 275 میلیون یورویی ساخته می گردد.

مفیدی همچنین به آمار متوسط روزانه فراوری دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا اشاره نمود و گفت: میانگین فراوری روزانه از 900 دستگاه به 1600 دستگاه در این دو گروه خودرو سازی رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "توقف فراوری خودروهای ناقص از سرانجام دی ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف فراوری خودروهای ناقص از سرانجام دی ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید