جزئیات توافق کاهش 10 میلیون بشکه ای عرضه نفت ، زنگنه: این تصمیم 2 ساله است

به گزارش وبلاگ ماکارون، بیژن زنگنه، وزیر نفت بامداد امروز پس از سرانجام مذاکرات 10 ساعته در نشست فوق العاده اوپک پلاس گفت: توافق برای کاهش روزانه 10 میلیون بشکه در بازه زمانی زمانی نخست یکم ماه مه تا سرانجام ژوئن دوماهه خواهد بود.

جزئیات توافق کاهش 10 میلیون بشکه ای عرضه نفت ، زنگنه: این تصمیم 2 ساله است

وی اضافه نمود: در مرحله بعد از یکم ماه ژوئیه، تا انتها سی و یکم دسامبر سال 2020، کاهش عرضه روزانه 8 میلیون بشکه را شاهد خواهیم بود و سپس از یکم ژانویه 2021 تا آوریل 2022 نیز کاهش عرضه روزانه 6 میلیون بشکه خواهد شد.

زنگنه توضیح داد: این تصمیم 2 ساله خواهد بود و این نخستین بار در تاریخ اوپک است که تصمیمی 2 ساله گرفته می گردد و جز بی سابقه ترین ارقام کاهش فراوری در تاریخ اوپک و غیراوپک است.

وزیر نفت اعلام نمود: همکاری دیگر کشور های فراوریکننده نفت مانند امریکا، کانادا و برزیل به این توافق اضافه می گردد، مشکلاتی کوچک هم در طول مذاکرات 10 ساعت و 30 دقیقه ای وجود داشت؛ بعضی توافق ها احتیاج به زمان دارد و قرار شد بحث ها ادامه یابد.

وی ادامه داد: 22 کشور توافق داشتند، اما مکزیک نگرانی هایی داشت و برای آنالیز آن احتیاجمند زمان بود، قرار شد دوباره با این کشور مذاکره گردد تا این قضیه به نتیجه برسد.

منبع: انتخاب

به "جزئیات توافق کاهش 10 میلیون بشکه ای عرضه نفت ، زنگنه: این تصمیم 2 ساله است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات توافق کاهش 10 میلیون بشکه ای عرضه نفت ، زنگنه: این تصمیم 2 ساله است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید