جعبه سیاه بالگرد سقوط نموده باز شد

به گزارش وبلاگ ماکارون، صحبت از دلیل سقوط بالگرد هلال احمر حامل وزیر ورزش و همراهان در شهرستان بافت شاید اینک زود باشد، چون جعبه سیاه آن تازه جدا شده، به تهران ارسال می گردد و تیم ارزیاب نیز همچنان در حال آنالیز است که بیشتر گمانه ها نیز حکایت از نقص فنی دارد، اما باید منتظر اعلام رسمی دلایل شد.

جعبه سیاه بالگرد سقوط نموده باز شد

به گزارش ایرنا، مسئولان هلال احمر که می گویند بالگرد پیش از حادثه مسئله ای نداشته به بعضی حدس های احتمالی نیز پاسخ می دهند که شدت وزش باد آنقدر نبوده که سبب این حادثه گردد و نیز ظرفیت بالگرد نیز کمتر از وزن سرنشینان نبوده است؛ این افراد می گویند این نوع بالگرد ظرفیت حمل دستکم سه تن بار را دارد حال آنکه سرنشینان نصف این ظرفیت نیز وزن نداشتند.

کوشش برای صحبت با خلبان بالگرد که اینک همچنان تحت درمان است تا به امروز به نتیجه نرسیده، اما مسئولان هلال احمر اظهار می دارند با وی دراین باره صحبت هایی داشته اند؛ ضمن اینکه آخرین خبر ها از آنالیز های فنی مربوط به دلیل سقوط را نیز تشریح می نمایند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان در این باره با بیان اینکه جعبه سیاه بالگرد حادثه بافت باز شده است و در حال اجرا مقدمات برای انتقال به تهران است گفت: این کار فنی به وسیله تیم های تخصصی اعزامی از مرکز در حال اجرا است.

محمد امیرخانی اضافه نمود: روز آدینه (دیروز) تیمی متشکل از کادر فنی و رییس سازمان امداد و نجات به کرمان سفر کردند و رییس این سازمان نیز از مصدومان حادثه سقوط بالگرد در بیمارستان شهید باهنر کرمان عیادت داشت.

وی با بیان اینکه تیم فنی نیز از صبح دیروز به شهرستان بافت اعزام شده و تحقیقات در خصوص دلیل سقوط بالگرد شروع شده است، گفت: این تیم جعبه سیاه بالگرد حامل وزیر ورزش را باز کردند تا به تهران ارسال گردد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: تیم فنی دیگری هم امروز از تهران به استان کرمان سفر می نماید و جزییات حادثه سقوط آنالیز خواهد شد؛ بال های ذخیره و لاستیک های بالگرد باز می شوند و پس از سبک سازی، لاشه بالگرد را به آشیانه کرمان و سپس تهران می فرستند.

وی ادامه داد: جعبه سیاه هم به تهران ارسال می گردد تا دلیل سقوط دقیق آنالیز و تعیین گردد.

امیرخانی در پاسخ به اینکه اطلاعات جعبه سیاه چه زمانی استخراج و دلیل حادثه تعیین می گردد؟ مطرح نمود: زمان دقیق آن تعیین نیست، اما بایستی هماهنگی لازم با کشور روسیه به عنوان سازنده بالگرد صورت گیرد؛ ضمن آنکه ما در بازخوانی جعبه سیاه دخل و تصرفی نداریم.

بالگرد مسئله ای نداشت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان اضافه نمود: کاپیتان پرواز می گوید بالگرد مسئله ای نداشته، اما لحظه ای تعادل خود را از دست می دهد و او با وجود آنکه خیلی کوشش نموده آن را کنترل کند، اما پیروز نبوده است.

وی در پاسخ به اینکه شرایط آب و هوایی در بافت هنگام حادثه چگونه بود؟ یادآور شد: زمان حادثه باد می وزید، اما به نحوی نبود که برای بالگرد خطرساز باشد.

این مسئول در هلال احمر کرمان در پاسخ به این پرسش که آیا بالگرد اضافه بر ظرفیت مسافر داشت؟ گفت: این نوع بالگرد توانایی حمل سه تن بار را دارد و وزن مسافران نیز نصف این مقدار ظرفیت نبوده؛ لذا چیزی وجود نداشته که از این منظر نیز مشکل ساز گردد.

وی تاکید نمود: هیچ چیز اینک تعیین نیست، شاید مشکل از نقص فنی باشد، زیرا در چنین حوادثی گاهی یک اتفاق جزئی باعث یک حادثه بزرگ می گردد.

آخرین شرایط کادر پرواز

امیرخانی درباره آخرین شرایط کادر پرواز نیز ابراز داشت:مهندس پرواز و خلبان ما نیز روز آدینه عمل جراحی داشتند که یکی شکستگی دست و دیگری مسئله ای در قفسه سینه داشت که امیدوارم این افراد سلامتی خود را هرچه زودتر به دست بیاورند.

بالگرد هلال احمر حامل وزیر ورزش و همراهان عصر پنجشنبه هفته گذشته در لحظه فرود در بافت دچار سانحه شد که مشاور وزیر به دلیل شدت جراحات جان باخت و 18 تن نیز زخمی شدند.

وزیر ورزش و یک نفر دیگر دچار ضربه مغزی شدند، اما پزشکان می گویند که علائم حیاتی آنان پایدار است؛ مدیرکل ورزش کرمان نیز حال مساعدی ندارد و کوشش برای مداوای وی در جریان است.

به گفته مسئولان درمانی سایر مصدومان حادثه حال مساعدی دارند و خطر از آنان برطرف شده است.

وزیر ورزش و جوانان نیز که گفته شده خطر از وی برطرف شده شامگاه آدینه به وسیله پرواز اورژانس به بیمارستانی در تهران انتقال یافت.

منبع: فرارو

به "جعبه سیاه بالگرد سقوط نموده باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جعبه سیاه بالگرد سقوط نموده باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید