جنجال انتشار تصویر حاشیه ساز از یک پیغام رسان داخلی ، جلسه فوری برگزار گردید ؛ در پیغام رسان های خارجی هم وجود دارد!

به گزارش وبلاگ ماکارون، وزیر ارتباطات در پی انتشار یک تصویر از یک پیغام رسان داخلی مبنی بر دسترسی به پیغام های کاربران و حاشیه های ایجاد شده تاکید نمود که احدی حق ندارد به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی داشته باشد. این مکانیسم برای پایش گروه ها و کانال ها برای محتوای غیرمجاز است که در پیغام رسان های خارجی هم وجود دارد.

جنجال انتشار تصویر حاشیه ساز از یک پیغام رسان داخلی ، جلسه فوری برگزار گردید ؛ در پیغام رسان های خارجی هم وجود دارد!

به گزارش وبلاگ ماکارون، اواخر هفته گذشته تصاویری که گفته می شد متعلق به کارمند یک پیغام رسان داخلی است و از دسترسی به پیغام های رد و بدل شده کاربران آن حکایت داشت در فضای مجازی منتشر و حواشی را ایجاد کرد.

در پی مسئله اتفاق افتاده این پیغام رسان داخلی (بله) شرحاتی در این زمینه ارائه و تأکید کرد که امنیت و داده های شخصی کاربران، جزو خط قرمزهای این پیغام رسان است و با تمام وجود از آن حفاظت می نمایند و این موضوع بیش از 7 سال که از عمر این پیغام رسان می گذرد، همیشه مورد تأکید آن بوده است.

این پیغام رسان شرح داد که به عنوان یک پلتفرم، تمام پلتفرم های دیگر موظف است تدابیر لازم را برای جلوگیری از کلاهبرداری ها و حفظ امنیت، دربارهٔ فعالیت کاربران خود در پلتفرم، اتخاذ کند و آنچه در این تصویر از صفحهٔ مانیتور منتشر شده، مربوط به ابزار اجرایی همین موضوع است.

این شرحات درحالی از سوی این پیغام رسان منتشر شد که صبح روز شنبه سازمان فناوری اطلاعات ایران، جلسه ای با مدیران ارشد این پیغام رسان برگزار کرد و از آنها خواسته شد تا شرحات خود درباره تصویر منتشر شده را ارائه نمایند. درهمین رابطه این سازمان اخیرا بیانیه ای درباره اتفاق اتفاق افتاده منتشر کرد.

آنگونه که در بیانیه این سازمان آمده است طبق آنالیز های صورت گرفته، سامانۀ مقابله با کلاهبرداری و محتوای غیراخلاقی در کانال ها و گروه های عمومی این پیغام رسان به طور کامل از سامانه های اصلی این پیغام رسان جداست. محتوای درون این کانال ها و گروه ها طبق سند قوانین و شرایط استفاده از پیغام رسان، به عنوان مصداق محتوای عمومی معرفی شده است. بنابراین محتوای عمومی مورد اشاره در این سامانه با هدف شناسایی و حذف محتویات کلاهبرداری مانند فیشینگ و لینک های مضر و محتواهای غیراخلاقی مورد آنالیز قرار می گیرد.

این سازمان تأکید کرد با آنالیز بخش های مختلف این سامانه معین شد که اپراتور امکان مشاهده اطلاعات خصوصی کاربر ارسال نماینده محتوا در کانال ها و گروه های عمومی مانند ایدی کاربر، نام ارسال نماینده و شماره تلفن را ندارد، بنابراین با توجه به این شرحات، در این مورد هیچگونه نقض حریم خصوصی مشاهده نشده و امنیت استفاده کاربران از پیغام رسان بله همچون گذشته تامین است.

موضوعی که عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- هم در صحبت های اخیر خود به آن اشاره و تأکید نموده و درباره این موضوع گفته است بعد از انتشار این تصویر به همکاران سازمان فناوری اطلاعات ماموریت دادم تا آنالیز نمایند. جلساتی برگزار و مستندات ارائه و بیانیه ای صادر شد. کاملاً به مردم اطمینان خاطر می دهیم هم پیغام رسان بله و هم سایر پیغام رسان های ایرانی حافظ امنیت و حریم خصوصی کاربران هستند و این خط قرمز ما در وزارت ارتباطات است.

وی اضافه نمود: درباره آن عکس هم شرح داده شد که برای رسیدگی به گزارشات مردمی بوده است. در پیغام رسان های خارجی هم می توان گزارش محتواهای غیرمجاز را ارائه و به آن رسیدگی کرد. به هیچ وجه هویت افراد در این آنالیز ها معین نمی گردد.

او تأکید کرد: بارها گفته ام که احدی حق ندارد به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی داشته باشد. این مکانیسم برای پایش گروه ها و کانال ها برای محتوای غیرمجاز است که در پیغام رسان های خارجی هم وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "جنجال انتشار تصویر حاشیه ساز از یک پیغام رسان داخلی ، جلسه فوری برگزار گردید ؛ در پیغام رسان های خارجی هم وجود دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال انتشار تصویر حاشیه ساز از یک پیغام رسان داخلی ، جلسه فوری برگزار گردید ؛ در پیغام رسان های خارجی هم وجود دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید