دوبلین: ایرلند از برطرف تحریم های ایران حمایت می نماید

به گزارش وبلاگ ماکارون، وزیر امور خارجه ایرلند ضمن اعلام همدردی با ملت ایران در شرایط سخت بحران کرونا توضیح داد که این کشور همسو با سیاست های اتحادیه اروپا، از تجارت قانونی با ایران حمایت می نماید.

دوبلین: ایرلند از برطرف تحریم های ایران حمایت می نماید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ماکارون ، سایمون کاونی در پاسخ به نامه سفیر ایران در دوبلین که خواهان نادیده دریافت و عدم اجرای تحریم های غیرقانونی آمریکا شده بود، اضافه کرد: ایرلند به طور کامل از موضع مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد لزوم تجارت قانونی با ایران حمایت و بر لزوم عادی سازی تجارت کالاهایی که برای حیات و سلامت انسان ها ضرورت دارد تاکید می نماید.

وی بیان کرد که اتحادیه اروپا هفته های آینده اقداماتی را در این زمینه خواهد داد.

مسعود اسلامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوبلین، چندی پیش در نامه ای به وزیر امور خارجه و تجارت و شماری از مقام های سیاسی و پارلمانی جمهوری ایرلند خواهان نادیده دریافت و عدم اجرای تحریم های غیرقانونی آمریکا به ویژه در شرایط سخت و همه گیری بیماری کرونا شده بود.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ایرلند همچنین تأکید کرد، موضع رسمی دوبلین این است که بیماری کووید-19 مربوط به سلامت همه ما انسان هاست و ایرلند به هیچ وجه تمایل ندارد که این موضوع سیاسی گردد.

کاونی توضیح داد: ایرلند از هر فرصتی برای تداوم ارتباطات سازنده با ایران استفاده خواهد نمود و از تجارت کالاهای حیاتی با ایران حمایت می نماید.

وی گفت: ایرلند و اتحادیه اروپا همیشه از سیاست تعامل با ایران حمایت نموده و به این سیاست به ویژه در روزهای پرچالش کنونی پایبند هستند.

باوجود اعلام حمایت از برطرف تحریم از سوی کشورهای اروپایی اما ناظران معتقدند این مواضع فقط در حد حرف باقی می ماند و علناً کشورهای اروپایی نمی توانند و یا نمی خواهند برخلاف تحریم های آمریکا عمل نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دوبلین: ایرلند از برطرف تحریم های ایران حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوبلین: ایرلند از برطرف تحریم های ایران حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید