دولت افغانستان: اگر زندانیان آزاد شده طالبان خلاف تعهد عمل نمایند بازداشت می شوند

به گزارش وبلاگ ماکارون، معاون وزارت کشور افغانستان گفت که اگر زندانیان آزاد شده طالبان خلاف تعهدات خود عمل نمایند بار دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت خواهند شد.

دولت افغانستان: اگر زندانیان آزاد شده طالبان خلاف تعهد عمل نمایند بازداشت می شوند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ ماکارون ، محمد هاشم اورتاق معاون وزارت کشور افغانستان گفت که زندانیان طالبان که در فرایند تبادل زندانیان آزاد شده اند اگر تعهدشان را نقض نمایند بار دیگر بازداشت می شوند.

وی اضافه کرد که آزادی زندانیان طالبان براساس یک فرایند سیاسی اجرا شده و در این فرایند باید قربانی داد.

اورتاق با تاکید بر عدم معافیت حقوقی زندانیان آزاد شده به رادیو آزادی گفت: هرکسی که با تعهد در فرایند سیاسی از زندان آزاد می گردد اگر به کارهای خلاف قانون ادامه دهد پلیس مطلع است و آن ها را بار دیگر به چنگ قانون خواهد سپرد.

پیش از این سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفته بود که چندین مورد از زندانیان این گروه پس از آزادی توسط نیروهای دولتی افغان کشته، بازداشت و یا مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

وی با بیان این موضوع هشدار داد که این حمله به زندانیان آزاد شده گفت وگوهای صلح را به خطر می اندازد و با اشاره ضمنی به بازگشت زندانیان با میدان جنگ تأکید کرد که این اقدامات در خانه ماندن اعضای طالبان را غیرممکن می سازد.

طالبان همچنین مدعی شده است که داعش با همکاری امنیت ملی افغانستان میخواهد تا بر خودروهای حاوی زندانیان طالبان که قرار است از زندان پلچرخی آزاد شوند حمله کند تا از این طریق ضمن مختل کردن فرایند مذاکرات از زندانیان نیز انتقام بگیرد.

صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان اما حمله و یا بازداشت زندانیان آزاد شده بدون دلیل را تکذیب می نماید.

روز گذشته نیز شورای امنیت ملی افغانستان در بیانیه ای با اشاره به صدور فرمان آزادی 400 زندانی جنجالی طالبان گفت که 80 زندانی این گروه را بر اساس تصمیم لویه جرگه مشورتی صلح آزاد نموده است.

بر اساس این بیانیه، زندانیان طالبان سوگند یاد نموده اند که پس از آزادی زندگی صلح آمیز را انتخاب نمایند و در برابر مردم افغانستان بار دیگر جنگ ننمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دولت افغانستان: اگر زندانیان آزاد شده طالبان خلاف تعهد عمل نمایند بازداشت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان: اگر زندانیان آزاد شده طالبان خلاف تعهد عمل نمایند بازداشت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید