هفت ماده غذایی غنی از اُمگا 3

به گزارش وبلاگ ماکارون، خبرگزاری خبرنگاران­-استفاده از مواد غذایی دارای اُمگا 3 برای جلوگیری از بسیاری از بیماری ها مفید است.

هفت ماده غذایی غنی از اُمگا 3

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ اسید های چرب اُمگا 3 از جمله مواد مغذی مهم برای بدن هستند و متخصصان تغذیه استفاده از آن ها را به ویژه برای جلوگیری از بیماری های عصبی توصیه می نمایند ؛ اُمگا 3 بعلاوه تاثیر مثبتی بر افسردگی دارد.

ماهی سالمون ، روغن کلزا، دانه های چیا، سویا، اسفناج، گردوی تازه و تخم مرغ هایی که در فضای باز پرورش یافته اند، هفت ماده غذایی هستند که بیشترین اندازه امگا 3 را دارند.

ماهی سالمون

ماهی های چرب مانند سالمون سرشار از اُمگا 3 هستند ، بر اساس آنالیز ها، در هر 100 گرم از بدن این نوع ماهی بیش از 4000 میلی گرم اُمگا 3 وجود دارد و در مجموع نیز هر چه گوشت ماهی تیره تر باشد، این ماده در آن بیشتر است.

روغن کلزا

روغن کلزا نیز منبع اسید آلفا -لینولنیک است که از اسید های چرب خانواده اُمگا 3 است و کمترین اندازه چربی اشباع شده را در میان همه روغن های خوراکی دارد.

دانه چیا

دانه چیا هم منبع قابل توجهی از اسید های چرب اُمگا 3 و بعلاوه سرشار از مواد معدنی دیگری مانند منگنز، کلسیم و فسفر است.

سویا

سویا که به ویژه در میان گیاهخواران هواداران زیادی دارد، سرشار از فیبر و پروتئین است و منبع قابل توجهی از اُمگا 3 (1443 میلی گرم در 100 گرم) است.

اسفناج

اسفناج هم در بین سبزیجات سبز، حاوی بیشترین اندازه اُمگا 3 و به طور دقیق تر اسید آلفا-لینولئیک است. کلم بروکلی نیز حاوی این ماده مغذی است.

گردو

بعلاوه گردوی تازه سرشار از آنتی اکسیدان و امگا 3 است. میوه ای پرانرژی است و به گفته متخصصان تغذیه، ایده آل این است که روزانه 25 گرم گردو (معادل 5 دانه) خورده گردد.

تخم مرغ

تخم مرغ نیز منبع اُمگا 3 است؛ اما به شرطی که مرغ ها در مرتع و در فضای باز پرورش یافته باشند ، رژیم غذایی مرغ ها نقش مهمی در مقوی بودن تخم هایشان دارد. به طور مثال اگر برای تغذیه مرغ ها از دانه های کتان استفاده گردد، تخم های آن ها غنی از امگا 3 خواهند بود.

منبع: خبرگزاری آریا

به "هفت ماده غذایی غنی از اُمگا 3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت ماده غذایی غنی از اُمگا 3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید