استارتاپ

وزیر ارتباطات:سرعت اینترنت موبایل دو برابر شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سایت اسپیدتست سایتی است که هرماه سرعت اینترنت موبایل و ثابت همه کشور ها را اعلام می نماید و از ابتدای دولت تا به امروز سرعت اینترنت موبایل تقریبا دو برابر شده است.

5 تیر 1402

قایق های برقی لوکس تسلا ؛ صنعت دریانوردی را تغییر می دهند!

شرکت های Candela و Navier هر دو در حال برنامه ریزی برای وسایل نقلیه برقی ای هستند که قادر خواهند بود با وسایل نقلیه گازسوز که اکنون مسافران را در منطقه ها پرجمعیت مانند مجمع الجزایر استکهلم یا در امتداد خلیج سانفرانسیسکو جابجا می کنند رقابت کنند.

22 دی 1401

مشخصات باورنکردنی نخستین خودروی ساخته شده از گیاه

لیوکس (LIUX) مدعی شده است که در ساخت این خودرو مبتنی بر گیاه از زیست پلیمر های تهیه شده از فیبر ها و رزین های ارگانیک استفاده شده است.

10 دی 1401

تولید نانوذرات کربنی از دی اکسیدکربن خروجی از کارخانه سیمان

شرکت سیمکس فناوری ابداع کرده که با استفاده از آن می توان نانوذرات کربنی را از دی اکسیدکربن خروجی از کارخانه سیمان تولید کرد.

4 تیر 1401

در استان البرز از ایده های نو و خلاقانه حمایت می شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج با بیان اینکه استان البرز از ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه فناوری و استارتاپی برخوردار است، گفت: ایده های نو و خلاقانه در البرز مورد حمایت قرار می گیرند.

3 بهمن 1400

خرید اینترنتی اقلام اساسی، نرخ ها را متعادل می نماید؟

بنابر مصوبه شورای عالی هماهنگی مالی سران قوا در سال 98، وظایف و اختیارات تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت واگذار شد که مهلت قانونی آن در تیرماه به انتها رسید و مجدد از دوم مرداد رسما تمامی اختیارات حوزه بازرگانی محصولات کشاورزی و حفظ امنیت...

23 دی 1400

چهارمین دوره رویداد دانش آموزی سیکاپ، همزمان با اینوتکس 2022 برگزار می گردد

چهارمین دوره رویداد دانش آموزی سیکاپ اینبار همزمان با یازدهمین دوره نمایشگاه بینالمللی نوآوری و فناوری (اینوتکس 2022) و با هدف توسعه کمی و کیفی آن در ابعاد بین المللی برگزار می گردد.

20 دی 1400

ضرورت دسترسی شرکت های حوزه انرژی به بازار

مجری پروژه ملی بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به دانش آموختگان و متخصصانی که در حال حاضر در شرکت های دانش بنیان و فناور در زمینه انرژی فعال شدند، گفت: در صورتی که این شرکت ها به بازار عظیم صنعت ساختمان راه پیدا نمایند، ضمن...

15 اسفند 1399

خبرنگاران فعالیت دانش بنیان ها در حوزه امنیت فضای مجازی افزایش می یابد

تهران- خبرنگاران- تفاهم نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پلیس فتا در زمینه همکاری های مشترک و بهره گیری از ظرفیت فعالان زیست بوم دانش بنیان امضا شد تا فرصتی برای به کار بستن توانمندی های فعالان این حوزه در راستا کمک به امنیت فضای مجازی...

25 مهر 1399

آنچه درباره تعامل صداوسیما و استارتاپ ها نمی دانید

با شیوع ویروس کرونا و بحرانی که در کشور پیش آمد، بعضی استارتاپ ها توانستند به مردم در این شرایط یاری نمایند و خدمات خودشان را بهتر و کاربردی تر به آنها ارائه نمایند اما سنگ اندازی در برابر این کسب وکارهای نوپا در این شرایط هم ادامه داشت و این بار آن...

7 شهریور 1399

شتاب دهنده باز و ماد افتتاح شد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز آزمایشگاه نوآوری باز گروه مپنا را با هدف توسعه کسب و کار های نوپا و شتابدهنده ماد با هدف توسعه کسب و کار های تولیدکننده مواد اولیه دارویی را افتتاح کرد.

15 اسفند 1398