خبرنگاران شورای حل اختلاف صنعت در اردبیل افتتاح شد

به گزارش وبلاگ ماکارون، اردبیل - خبرنگاران -دفتر شورای حل اختلاف صنعت روز پنجشنبه با حضور استاندار ، رییس دادگستری و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در اتاق بازرگانی اردبیل افتتاح شد.

خبرنگاران شورای حل اختلاف صنعت در اردبیل افتتاح شد

رییس کل دادگستری استان اردبیل در این مراسم گفت: سال گذشته تفاهم نامه ای بین قوه قضاییه و وزارت صنعت ،معدن و تجارت در ارتباط با راه اندازی شواری حل اختلاف تخصصی صنعت امضا و مقدمات کار قبل از عید انجام شد و هدف از این راه اندازی یاری به واحدهای تولیدی و صنعتی و کاهش تنش بین کارگران و کارفرمایان است.

ناصر عتباتی اضافه کرد: ایجاد شوراهای حل اختلاف در مناطق مختلف استان موجب ترویج فرهنگ صلح و سازش شده و بسیاری از پرونده ها و دعاوی حقوقی با صلح و سازش مختومه می گردد.

وی با اشاره به سیاست های کلان قوه قضاییه مبنی بر تبیین و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه و استفاده از ظرفیت مردم در حل فصل اختلافات گفت: دستگاه قضایی استان در این راستا در مناطق مختلف شهری و روستایی اقدام به ایجاد شوراهای حل اختلاف با استفاده از ظرفیت معتمدین محلی می نماید.

رییس دادگستری استان اردبیل اظهارداشت: نتایج بازرسی های اخیر مرکز شوراها از این استان حاکی از مثبت بودن فعالیت ها هم از نظر رسیدگی های قضایی و هم در شاخص های دیگر است و شوراهای حل اختلاف این استان جزو برترین شوراهای حل اختلاف کشور است.

وی این موفقیت را مرهون اهتمام ویژه و نظارت مستمر و دقیق مسوولان دادگستری استان و کوشش همکاران دانست و اظهار امیدواری کرد برای ارتقای این نهاد مقدس گام های موثری برداشته گردد.

رییس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه سخنانش از شهروندان خواست با احترام به قوانین وضع شده در زمینه رعایت دقیق موارد بهداشتی در ریشه کنی بیماری کرونا سهیم باشند.

عتباتی درباره اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز گفت: در اجرای این طرح ملی قوه قضاییه و ماموران اجرایی بدون هرگونه اغماضی رفتار خواهند کرد.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی استان با استفاده از ظرفیت های قانونی برای مبارزه با فعالیت های ناسالم مالی ،مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،مبارزه با رانت خواری و سوء استفاده های احتمالی مالی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شورای حل اختلاف صنعت در اردبیل افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شورای حل اختلاف صنعت در اردبیل افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید